Author Topic: Tendinita  (Read 4530 times)

wutang

  • Global Moderator
  • Dependent
  • *****
  • Posts: 398
  • No pain... No gain
Tendinita
« on: July 31, 2012, 04:56:17 PM »
Tendinita este o inflamatie a tendoanelor -fascicule fibroase care fixeaza muschii pe oase. Afectiunea provoaca durere si slabiciune la nivelul articulatiilor si afecteaza in general umerii, coatele, genunchii, soldurile, calcaiul si incheietura mainii.
 
Daca tendinita este severa si provoaca ruperea tendonului, tratamentul chirurgical poate deveni necesar. Dar, in majoritatea cazurilor, tratamentul consta doar in repaus si medicamente care calmeaza durerea si inflamatia cauzate de tendinita. Se recomanda luarea unor masuri pentru a preveni tendinita si pentru a evita consecintele acestei afectiuni -limitarea miscarilor articulatiilor.

Tendinita, foarte frecventa la sportivi, poate afecta si persoanele obisnuite care-si solicita prea intens musculatura, cum ar fi cei care practica un anumit sport in vacanta, spre exemplu. Tendinita este o afectiune a tendoanelor - cureaua de transmisie a actiunii musculare. Se poate manifesta in orice regiune musculara a organismului, dar exista zone cu risc mai mare. La nivelul membrelor superioare, tendinitele cele mai cunoscute afecteaza coatele (in special la cei care practica tenisul), dar cele care provoaca cele mai mari neplaceri fizice sunt la nivelul umarului. La membrele inferioare, este frecventa tendinita "lui Ahile" si cea a rotulei. Fara un tratament adecvat, efectele se pot resimti pe termen lung si sunt extrem de dureroase. Preventia cuprinde controlul exercitiilor de dezvoltare a musculaturii, exercitii de incalzire inainte de efort, reluarea progresiva a activitatii dupa un traumatism etc.

Simptome :

Durerea este primul simptom al tendinitei. Durerea este deobicei localizata in sectiunea tendonului, intre rotula si zona in care tendonul se uneste cu tibia. In timpul activitatilor fizice, durerea se poate resimtii ca si ascutita ? in special in timpul alergarilor sau sariturilor. Dupa antrenament, durerea poate persista ca o mancarime usoara.


Cauze :

Pana in prezent, nu exista o varianta unanim acceptata, insa, se crede ca tendinita apare in urma a mai multor factori.

Printre acesti factori, cel mai relevant in disciplina Parkour este stress-ul asupra tendonului patellar : Sariturile repetate sunt cel mai frecvent asociate cu tendinita patelara. Cresteri bruste in intensitatea activitatilor fizice sau cresterea in frecventa a activitatilor pune un stress semnificativ asupra tendonului.

Riscul de a avea tendinita creste daca se fac miscari excesive si repetitive, miscari ale bratelor sau a picioarelor. De exemplu, jucatorii profesionisti de baschet, tennis, baseball, etc sunt susceptibili la tendinita la umeri, brate si coate. Jucatorii de fotbal, dansatorii si alergatorii sunt deasemnea susceptibili la tendinita, de data aceasta situata in picioare (genunchi sau incheieturi).

Nu trebuie neaparat sa fii un atlet de performanta pentru a avea aceasta conditie. Riscurile de a avea tendinita cresc odata cu varsta, odata ce muschii si tendoanele isi pierd din elasticitate. Tehnica gresita in orice sport este principalul factor in suprasolicitarea tesuturilor si a tendoanelor, ceea ce poate duce la?tendinita !  :fericit:

Cele mai multe cazuri de tendinita nu necesita interventia medicului.

Totusi, daca durerea pe care o simtiti va impiedica sa indepliniti activitatile de zi cu zi sau daca durerea nu se diminueaza in timp (dupa odihna si medicatie corecta) , nu ezitati sa apelati la un medic.
Doctorul va poate ajuta sa reduceti durerea resimtita sau poate face teste pentru a elimina alte conditii care ar putea cauza durerea.

Tendinita poate deveni cronica sau de lunga durata si poate duce la ruperea tendonului. Deasemenea, in timp, poate cauza leziuni permanente asupra tesuturilor care alcatuiesc tendonul.

Uneori, discomfortul cauzat de tendinita dispare in cateva saptamani, mai ales daca faceti o pauza si permiteti refacerea tesuturilor. Daca continuati sa folositi zona afectata (?sa zicem genunchii? :har:) chiar daca simtiti durere, conditia se vindeca mai greu si are mai multe sanse de a deveni o conditie cronica.

Tratament :

Scopul tratamentelor pentru tendinita sunt de a reduce durerea si inflamarea zonei afectate. Deobicei, odihna, compresele cu gheata si analgezicele sunt tot ceea ce aveti nevoie pentru a scapa de tendinita.

Alte tratamente pentru tendenita :

Injectii cu corticosteroid : aceste injectii reduc inflamarea si alina durerea. Totusi, exista si efecte secundare, injectiile repetate pot slabi tendonul, crescand riscul de a-l rupe.

Exercitii de intarire si terapie fizica : persoanele cu tendinita pot avea un program special de exercitii menita sa intareasca capacitatea de absorbtie a socului a unitatii muschi-tendon.

Operatia : Semnul ca te-ai dus pe copca.  X-P


Pentru a evita aparitia acestei conditii, puteti urma cateva sfaturi :

Luati-o mai usor : evitati activitatile care pun prea mult stress asupra tendoanelor, in special pe perioade lungi. De exemplu, perioade lungi sau intense de alergari pot contribui la tendinita la tendinul lui Ahile. Daca constatati durere intr-un anume exercitiu, opriti-va si odihniti-va.

Mixati exercitiile : Daca un anume exercitiu sau activitate va cauzeaza durere, incercati alt tip de exercitiu.

Imbunatatiti-va tehnica : Daca tehnica este gresita, si este repetata, va expuneti la probleme ce vor aparea mai tarziu la tendoane si muschii aferenti. Cautati ajutor profesionist daca incepeti un sport nou sau folositi echipamente de protectie.

Stretching : Inainte de a incepe o activitate fizica, rezervati cateva minute pentru stretching, pentru a permite o lubrifiere a tendoanelor si o marire a flexibilitatii. Aceste exercitii pot reduce micro-traumele asupra tesuturilor.

Cu toate ca odihna este prima si principala metoda de tratare a tendinitei, inactivitatea indelungata poate cauza ? intepenirea ? articulatiilor. Dupa cateva zile de odihna completa, miscati zona afectata in toate pozitiile in care se permite pentru a mentine flexibilitatea articulatiilor.

Develop your body, your mind and your spirit , follow your  way 
Parkour: hard work over time to accomplish skill
Learn the form, seek the formless, hear the soundless. Learn it all, now forget it all. Learn the way, now find your own way.
You have to take it as it happens, but you should try to make it happen the way you want to take it.
- Old German proverb
The individual who is best prepared for any occupation is the one ... able to adapt himself to any situation.
- Mortimer Smith
‎"Without knowledge, skill cannot be focused. Without skill, strength cannot be brought to bear and without strength, knowledge may not be applied."
- Alexander the Great's Chief Physician
If I can do this, I can do anything