Author Topic: Tehnici mentale in Parkour  (Read 1220 times)

Cris

  • Staff Traceurs.RO
  • Administrator
  • Traiesc pe forum
  • *****
  • Posts: 516
  • Din infrangeri se nasc invingatorii
    • RebornEducation
Tehnici mentale in Parkour
« on: July 26, 2012, 11:18:14 PM »
Tehnicile mentale sunt un concept similar cu aspectul fizic in Parkour. Veti intalni obstacole mentale in acelasi timp in care veti intalni probleme fizice si va trebui sa gasiti solutii si la problemele psihice deasemenea.

Cea mai buna metoda de a va antrena mintea este deci sa va puneti cat mai des in situatia de a rezolva si de a trai noi experiente (exact cum faceti si cu partea fizica).

In practica (spunand pe bune) , acest lucru este realizat practicand efectiv Parkour. Mintea voastra se va adapta singura asa cum crede mai bine.

Daca va puneti in pozitia de a rezolva mereu probleme si situatii dificile in timpul antrenamentelor, veti ajunge sa recunoasteti factorii comuni care va impiedica sa executati anumite elemente. Odata ce ati gasit o solutie la acel factor comun, puteti folosi solutia in alte situatii unde recunoasteti aceeasi problema.

Unii va vor sugera sa acceptati solutiile deja gasite de ei, bazate pe experienta, dar este si mai important ca voi insiva sa recunoasteti problema si sa gasiti o solutie proprie, originala, fara a depinde de altcineva sa va spuna unde si cum gresiti.

Din moment ce Parkour-ul se bazeaza pe independenta si auto-suport, acest lucru este esential. Nu veti ruga pe altcineva sa va treaca de un obstacol, va trebui sa o faceti voi insiva.

Asadar, atunci cand sugerati altora solutii pentru probleme des intalnite, este important sa le precizati si motivele logice pentru care lucrurile sunt asa si nu altfel, si sa le spuneti de ce considerati voi ca aceasta solutie este cea mai potrivita.

Ei trebuie sa fie in masura sa analizeze argumentele voastre pentru a aplica aceeasi solutie pe viitor si mai mult, de a conecta mental un tip de problema cu un tip de solutie.

Daca nu faceti aceste lucruri, exista riscul ca ei sa incerce sa puna in practica solutia intr-un mod gresit.

Mai jos sunt listate cateva tehnici mentale pe care le-am observat (n.r ? autorul articolului, nu eu ). Ca si in cazul tehnicilor fizice, nu trebuie sa folositi o tehnica mentala fara a intelege pe deplin riscurile. Riscurile implicate aici sunt cel putin la fel de periculoase ca si incercarea unor noi tehnici fizice.

Exemple :

Continuitate : Incercati un element ca parte a unei serii de elemente, pentru ca creierul sa nu inceapa cu cea mai dificila parte. Astfel, creierul, anticipand o serie de elemente care vor fi executate consecutiv, va fi in masura sa pregateasca corpul pentru mai multe elemente la rand, transmitand impulsuri tuturor muschilor pentru a se misca in consecinta. Mai mult chiar, avand in fata o serie de elemente ce vor trebui sa fie executate, creierul separa frica de a executa un element cat mai corect, inlocuind-o cu frica mult mai usor de suportat ? cea de a termina toate elementele fara a se accidenta. Asadar, creierul va pregati corpul, atat fizic cat si mental pentru o actiune mai ampla, ceea ce va face ca executarea unui singur element sa fie vazut ca un lucru simplu, necesar pentru continuarea seriei de elemente.

Oboseala : O tehnica pentru a invinge frica este sa eliminati gandul fricii cu totul, obosindu-va corpul executand alte elemente apoi inlantuind aceste elemente conform tehnicii continuitatii, sa executati acel element de care va era frica ca urmatorul pas intr-o serie de pasi, fara a se gandi la el (in alte cuvinte, fiind considerat doar un element dintre alte multe elemente). Aceasta tehnica este foarte periculoasa si ar trebui folosita doar in cazul in care riscurile sunt minime deoarece oboseala conduce in mod direct la executarea imprecisa a elementelor si in final,a gresirii intregii tehnici. Va trebui deci sa analizati situatia indelung inainte de a incepe antrenamentul pentru ca odata obosit si ajuns in fata obstacolului, nu veti avea prea mult timp de gandire sau reactie. In acest sens, aceasta tehnica este o forma mai extrema a metodei continuitatii.

Relationarea : Incercati elemente similare sau care au in componenta miscari similare, pentru a va familiariza creierul cu cateva aspecte ce sunt implicate in anumite elemente.

Familiaritatea : Incercati sa va obisnuiti cat mai mult cu intreaga zona in care va antrenati astfel incat creierul sa se acomodeze cu fiecare detaliu in orice clipa din respectiva zona. (altfel spus, creierul trebuie sa stie in orice moment ce urmeaza, pentru a va pregati corpul).
Faceti lucruri neobisnuite, sprijiniti-va de obstacole, asezati-va pe ele, stati atarnati de diverse obstacole (cele care permit bineinteles?sa nu se ajunga la penibilitati?) pentru a permite creierului de a se familiariza cu mediul si cu fiecare detaliu din zona imediat apropiata.

Articolul original in franceza [click me]
Aceasta comunitate sprijina PARKOUR-ul, nu COMPETITIA - antrenati-va fara rivali !

Cris

  • Staff Traceurs.RO
  • Administrator
  • Traiesc pe forum
  • *****
  • Posts: 516
  • Din infrangeri se nasc invingatorii
    • RebornEducation
Re: Tehnici mentale in Parkour
« Reply #1 on: July 26, 2012, 11:18:55 PM »
Parkour este o activitate solicitanta, insa nu atat fizic cat mental. Odata ce ai intrat in acea pasa buna, in acele ganduri si intentii bune, indiferent de cat de dificile sunt exercitiile, te vei simti bine facandu-le.

Repetarea miscarilor este destul de simplu, dar cum ramane cu lucrurile din spatele miscarilor ? Motivatia, planificarea, alocarea timpului, alegerea exercitiilor, sacrificiile, durerea, lucrarea partilor mai slabe ale corpului, iesirea din zona confortabila, etc.

Din aceste motive, Parkour este o disciplina solicitanta, nu este nimeni sa-ti spuna ce sa faci, ce sa inveti, cat de mult sa te antrenezi, cand sa te odihnesti, cu cine sa vorbesti?totul depinde de tine, deci in spatele fiecarei miscari, trebuie sa fie un motiv, o motivatie. Sa te depasesti si sa devii exceptional, Parkour cere o mare parte din tine.

Nimeni nu se poate antrena constant, nu se poate dezvolta continuu, si nu poate continua sa faca sacrificii fara un motiv. Daca vreti sa stiti care este motivul vostru ? intrebati-va de ce va antrenati. Unii vor spune ? pentru ca vreau sa fiu puternic ca sa fiu util ? , de ce ? ?  pentru ca dezvoltarea corpului meu imi aduce satisfactie ? de ce ? ? pentru ca vreau sa fiu mai bun decat am fost pana acum ? de ce ?... etc. Un proces de eliminare care va poate pune pe ganduri.

Motivele se pot schimba din timp in timp, dar in esenta exista ceva pe care doar unii oameni il pot aprecia si se pot identifica cu el, ceva ce se leaga de eforturile depuse si dorinta de a se auto-depasi. Pentru a te depasi, trebuie sa intelegi mecanismele mentale care iti influenteaza posibilitatile fizice.
Aceasta comunitate sprijina PARKOUR-ul, nu COMPETITIA - antrenati-va fara rivali !