Author Topic: Mediatizare Parkour  (Read 960 times)

Cris

  • Staff Traceurs.RO
  • Administrator
  • Traiesc pe forum
  • *****
  • Posts: 516
  • Din infrangeri se nasc invingatorii
    • RebornEducation
Mediatizare Parkour
« on: July 26, 2012, 11:39:26 PM »
Inca foarte putin cunoscut, raspandirea Parkour-ului se datoreaza ziarelor, revistelor si reportajelor Tv. Din nefericire, Multe dintre aceste articole sunt reprezentari superficiale ale Parkour-ului si trimit mesaje ambigue, incurcate sau de-a dreptul gresite. Daca veti avea ocazia sa lucrati cu mass-media pentru realizarea unui articol despre Parkour, luati-va timpul necesar pentru a o face corect si profesional.

Daca veti avea ocazia ocazia sa lucrati cu mass-media pentru realizarea unui articol despre Parkour, intrebati-va mai intai daca sunteti pregatiti pentru acest lucru. Inainte de a incepe realizarea articolului, intrebati-va :

Inteleg asa cum trebuie Parkour-ul si sunt bine informat ?
Pot sa comunic aceste cunostinte intr-un mod eficient ?
Am un nivel de performanta acceptabil in Parkour ?
Ma pot comporta intr-un mod profesional fata de mass-media si pot lua deciziile corecte ?



Un articol realizat corespunzator depinde de oamenii implicati. Nu toti practicantii, nici cei mai experimentati nu sunt candidati buni pentru a trata cu mass-media. Cu toate acestea, cu cat ai mai multa experienta, cu atat cresc sansele sa faci o treaba buna.

Majoritatea practicantilor nu sunt pregatiti sa se implice in realizarea unui articol despre Parkour decat dupa cativa ani de antrenamente si achizitie de cunostinte in domeniu, discutii despre Parkour si aducerea nivelului de performanta la un nivel decent.

Cand va hotarati sa va aruncati in universul mass-media, veti constata ca sunt 4 mari parti care vor determina rezultatul articolului. In primul rand, trebuie sa planuiti si sa planificati evenimentul. Partea a 2-a si a 3-a reprezinta interviul si demonstratia. A 4-a parte reprezinta ceea ce faceti dupa finalizarea evenimentului.


Partea 1 ? planificarea, coordonarea si organizarea :


In aceasta etapa se vor organiza, planifica si coordona toate aspectele necesare pentru a stabili o intalnire cu reporterul sau echipa media. Acest lucru trebuie intreprins de o persoana responsabila, un lider care are cunostintele si resursele pentru a realiza intalnirea. Sunt cateva elemente cheie in aceasta parte :

1. Cunoasteti oamenii din mass-media cu care veti lucra.

Poate fi important sa cunoasteti oamenii cu care veti lucra. Dupa ce ati intrat in posesia adresei de email sau a numarului de telefon, nu ezitati ai intreba la ce se asteapta, si ai anunta termenii vostrii. Nu toti reporterii sau publicatiile doresc o reprezentare exacta a Parkour-ului. Uneori este mai bine sa refuzati un reporter sau publicatie daca intentiile lor sunt dubioase sau neclare. Deasemenea, faceti-va o idee despre articolele deja realizate de respectiva publicatie sau reporter, pentru a va face o idee generala a stilului de tratare a subiectelor. Daca va decideti sa realizati articolul, oferiti reporterului niste materiale pentru a se documenta asupra subiectului. Asigurati-va ca informatiile furnizate sunt corecte.

2. Alegeti o locatie buna, timpul si practicantii cu care veti colabora.

Chiar daca indepliniti toate cele mentionate mai sus, totul poate fi pus in pericol daca alegeti o locatie nepotrivita, timpul necorespunzator sau practicantii nepotriviti. Asigurati-va ca ati ales o locatie buna cu destule obstacole la nivelul solului. Obstacolele mari, inalte si periculoase nu trebuie glorificate in mass-media. Feriti-va de acestea in prezenta mass-mediei (sa nu va surprinda cu un filmulet mic ).

Daca media spune ca va scrie un articol despre Parkour, pastrati spiritul Parkour-ului si faceti Parkour. Nu le dati nici macar sansa sa vada un flick, trickuri sau cascadorii tampite. Chiar daca precizati clar : ? Asta nu este Parkour ?, vor scoate aceasta afirmatie din context si o vor folosi in folosul lor. Deasemenea, confirmati toate detaliile celorlalti practicanti pentru a stii cu siguranta cine va participa , precum si rolul fiecaruia. Precizati clar ca este vorba despre un articol Parkour pentru ca toti sa se limiteze la Parkour (fara trickuri).


Partea 2 ? Interviurile :


Interviurile pot fi ciudate si dificile daca nu ati mai facut unul pana in acel moment si nu sunteti pregatiti. Pentru a preveni orice fel de neintelegeri si pentru a promova o conceptie corecta asupra Parkour-ului, urmati acesti pasi :

1. Pregatiti si exersati cateva raspunsuri de baza pentru intrebarile neasteptate si cele mai probabile.

Aproape orice reporter va va pune cateva intrebari despre ce este Parkour, istoria de baza, tehnici de baza, etc. Pentru a nu va face de ras, pregatiti cateva raspunsuri la aceste intrebari de baza. Totodata , aveti pregatite cateva informatii despre voi, pentru ca si acest aspect va fi abordat. Nu pregatiti raspunsuri lungi si incercati sa le memorati. Trebuie sa aveti o idee despre ce vorbiti, dar si sa va distrati si sa mergeti pe aceeasi linie cu interviul.

2. Asteptati-va ca mass-media sa nu inteleaga

Fiti clar si concis cu toate raspunsurile si explicatiile voastre. La nevoie, intariti-va raspunsurile cu o mica demonstratie pentru a ajuta reporterul sa inteleaga mai bine ce vreti sa spuneti. Parkour-ul este un lucru unic si poate fi dificil de explicat si de a fi inteles de catre un non-practicant (si uneori si de catre unii practicanti). Fiti siguri ca ideea voastra a fost inteleasa , altefel se va face o comparatie intre Parkour si Skateboard fara placa.

3. Calmati intrebarile ? extreme ?

Toti reporterii, eventual, vor venii cu intrebari despre extrem si senzational. Iata cateva exemple :

? Care a fost cea mai serioasa accidentare de pana acum ? ?

Parkour nu este atat de periculos in comparatie cu alte sporturi. Zgarieturile si accidentarile superficiale sunt des intalnite dar cele mai grave sunt rare. Ca si in sporturi de mare impact, cum ar fi baschetul sau fotbalul, gleznele scrantite sunt inevitabile.

? Care este cel mai inalt obstacol de pe care ati sarit ? ?

Parkour nu inseamna sa va aruncati de pe obiecte inalte . Este epuizant fizic si necesita o tehnica perfecta pentru a fi in siguranta. Nici un practicant cu mai putin de cativa ani de antrenament nu ar trebui sa sara de pe obstacole mai mari decat propria inaltime.

4. Daca mass-media nu pune cele mai importante intrebari, dati-le totusi raspunsurile la acestea.

Uneori mass-media nu pune intrebarile potrivite pentru a intelege Parkour-ul. Daca nu le pun, dati-le totusi raspunsurile la acestea. Cateva subiecte la care ati putea face referire sunt : siguranta, filosofia Parkour-ului, respectul fata de proprietatea privata si autoritati, competitia si Parkour-ul, si diferenta intre Parkour si alte discipline.


Partea 3 ? Demonstratiile :


Cand vine momentul sa demonstrati practic Parkour-ul, sunt cateva lucruri pe care trebuie sa le aveti in vedere.

1. Stabiliti cateva detalii impreuna cu grupul ce va demonstra.

Lucruri ce trebuie evitate si mai bine sa ramana ne-expuse mass-mediei : sariturile periculoase, flickurile, trickurile si cascadoriile. Asigurati-va ca toti membrii grupului au inteles ca este vorba de un articol Parkour si sa se limiteze la Parkour. O persoana neinformata poate face un flick si poate influenta intregul articol. Daca veti demonstra trickuri si alte elemente care nu reprezinta Parkour-ul, nu va fii vina mass-mediei daca ele vor aparea in articolul final (si vor aparea). Va fi vina voastra pentru ca le-ati dat aceasta ocazie.

2. Pregatiti o persoana pentru a furniza informatii si sugestii mass-mediei.

Cand toti dau indicatii si sugestii echipei media, rezultatul poate fi unul haotic si dezorganizat. Pentru a pastra o atmosfera organizata si eficienta, alegeti o persoana care se va ocupa de acest aspect. Aceasta persoana poate ajuta la organizarea secventelor video si explica reporterului ceea ce fac restul practicantilor.

3. Demonstrati cat mai variat.

Asigurati-va ca demonstrati cat mai variat. Lucruri pe care le puteti demonstra sunt alergarile, secvente de urmarire, tehnici de baza, tehnici coregrafiate, etc.

Prioritate pentru siguranta si miscari inteligente.

Fiti siguri ca in orice moment sunteti in siguranta si minimalizati riscurile. Incercati sa demonstrati miscari pe care le-ati repetat indelungat si de care sunteti siguri 100% . Deasemenea, in prezenta mass-mediei sunteti sub microscop ? nu le dati ocazia sa vada cazaturi, accidentari si fiti respectuosi si in deplina legalitate.


Partea 4 ? Actiuni dupa realizarea reportajului


1. Multumiti tuturor implicati in proiect.

Cu cat va comportati mai profesional si mai matur, cu atat mai bine va iesi articolul.

2. Interesati-va de urmarile articolului.

Dupa realizarea tuturor etapelor, interesati-va de soarta articolului. Intrebati echipa media daca mai au intrebari sau nelamuriri. Reamintiti-le sa reverifice materialul pe care l-ati pus la dispozitie pentru documentare. Mergeti pana la a sublina cateva idei deja explicate, pe care le considerati importante.

3. Spune-ti tuturor cunoscutilor cand va fi publicat/difuzat articolul.

Parkour-ul se raspandeste in mare parte oral, asa ca anuntati pe toti de data publicarii/difuzarii articolului pentru a fii informati.

4. Comentati articolul dupa publicare/difuzare.

Dupa aparitia articolului, comentati-l . Evaluati-va efortul depus dupa cat de corect si pozitiv a fost articolul. Daca deznodamantul articolului depind de editor si reporter, aproape tot ce au si ce a fost realizat are legatura cu voi ! Din acest motiv, trebuie sa va asumati responsabilitatea pentru rezultat. Chiar daca este perfect normal sa ii spuneti reporterului parerile voastre despre articolul final, totusi comentati articolul si ganditi-va cum puteti face si mai bine data viitoare.

In consecinta, tot ce se leaga de rezultatul final al articolului (pozitiv sau negativ), are o legatura directa sau indirecta cu alegerile si actiunile pe care le-ati facut. Ramaneti organizati si profesionali si veti avea o publicitate pozitiva.


Articolul original in engleza => aici[click me]
Aceasta comunitate sprijina PARKOUR-ul, nu COMPETITIA - antrenati-va fara rivali !