Author Topic: Parkour - perspectiva unei femei  (Read 955 times)

Cris

  • Staff Traceurs.RO
  • Administrator
  • Traiesc pe forum
  • *****
  • Posts: 516
  • Din infrangeri se nasc invingatorii
    • RebornEducation
Parkour - perspectiva unei femei
« on: July 24, 2012, 12:23:42 AM »
Perspectiva unei femei asupra Parkour-ului



Parkour reprezinta, in esenta, arta miscarii : o disciplina in care viteza si eficienta sunt ideale in depasirea obstacolelor in miscarea de la punctul A la punctul B. Nu ducem lipsa de inspiratie din partea practicantilor de elita din toata lumea, dintre care - cel mai faimos si fondatorul acestei arte: David Belle. Cu toate acestea, numarul practicantelor, desi in continua crestere, ramane totusi redus. Acest scurt articol doreste sa abordeze principalele dificultati cu care femeile s-ar putea confrunta la inceputul antrenamentelor, si ofera sfaturi general valabile pentru practicantele de peste tot.


Arta Evadarii


Parkour promoveaza reflexele si cunoasterea propriului corp. Potential, este cea mai buna forma de auto-aparare pe care o femeie o poate avea in timp ce merge sau face jogging singura, deoarece, un practicant al Parkour-ului are mai multe optiuni de evadare in nefericitul caz de atac sau urmarire.
In acest caz, obstacole ca ziduri, porti si garduri nu incomodeaza o practicanta, ci devin rute de scapare.


Pregatirea :


Ca si artele martiale, Parkour-ul necesita dedicarea totala a practicantului. Totusi, purtarea hainelor care sa nu incomodeze miscarea si incaltaminte cu aderenta buna vor asigura concentrarea asupra performantei si a imbunatatirii ei, nu asupra echipamentului.


Dificultati intalnite :


Cu toate ca a fii femeie are unele avantaje, exista anumite aspecte de care femeile practicante trebuie sa tina cont, in special faptul ca, de obicei, barbatii au o putere fizica superioara in comparatie cu femeile. Aceasta inseamna ca ridicarea greutatii propriului corp poate fi uneori o provocare majora si cu siguranta obositoare, fara conditia fizica necesara. Asadar, cand o femeie incepe antrenamentul in Parkour, miscarile care necesita folosirea partii superioare a corpului (de la talie in sus) se dovedesc a fi dificile. Exemple a acestui fapt sunt: saritura "cat-leap" si ridicarea corpului deasupra ostacolului, si miscarea "passe-muraille" (escaladarea zidurilor, care, pentru ziduri inalte, inseamna o impingere in sus a corpului pentru a-l putea escalada). Cu acestea in minte, este o idee buna sa se lucreze asupra muschilor din partea superioara a corpului, fie acasa, fie la o sala de forta/fitness.
Alte diferente care ar trebui sa fie luate in considerare sunt ca barbatii se invinetesc (sau julesc) mai greu, suporta mai bine zgarieturile sau ranile usoare, si au incheieturile mainilor si picioarelor mai dezvoltate pentru a rezista la soc. Cu toate acestea, nu inseamna ca femeile sunt mai putin capabile.


Avantajele unei femei :


Acolo unde sunt neajunsuri, sunt si avantaje in a fii femeie. In special faptul ca femeile au o flexibilitate naturala mai mare decat cea a barbatilor, iar aceasta duce in sine la o mai mare extindere a incheieturilor si a muschilor, fara riscul de a se accidenta. Fiind mai mica de statura, se dovedeste a fi inca un avantaj in executarea anumitor miscari, cum ar fi alergatul si saritul prin spatii mici, in plina viteza.

Femeile au deasemenea o apreciere mai buna a situatiilor periculoase care ar putea duce la accidentari.

O problema care trebuie subliniata cand incepi sa te antrenezi, indiferent de sex, este cum sa eviti accidentarea. Incalzirea muschilor inainte si dupa o sesiune de antrenament este foarte importanta si va scadea riscul lezarii muschilor inaintea antrenamentului, precum si eliminarea acidului lactic dupa antrenament (acidul lactic provoaca durerile din muschi de a doua zi dupa antrenament - o cunoastem cu totii nu ?  :D )

Felul in care aterizezi este foarte important in Parkour, iar o miscare fundamentala care trebuie repetata si stapanita la perfectie este rostogolirea dupa aterizarea de la inaltimi, si aterizarea cat mai fluida de la inaltimi mai mici. O aterizare buna va preveni durerea genunchilor si, in timp, va va proteja incheieturile de accidentari grave.

Cu totii simtim frica in anumite momente ale antrenamentelor. Corpul uman are capacitati inascute de aparare ce intervin automat pentru a ne proteja de accidentari, pentru ca, asa cum va si imaginati, saritul pe/peste/ obstacole nu pare o miscare naturala - si deci corpul - nesimtind nevoia de a se perfectiona - rezista acestor schimbari si incearca doar sa supravietuiasca. Asadar, la inceput, un traceur are multe temeri de depasit. Odata cu antrenamentul, creste si increderea in sine, este
important sa iti impingi corpul pana la limita in care te simti confortabil, si sa nu permiti corpului sa te faca sa te simti nesigur pe tine cand incerci o miscare de care nu esti sigur sau pregatit. Va exista mereu o alta zi in care sa iti impingi limitele si mai departe si sa iti invingi frica.


Progresul :


Nu este neobisnuit ca in Parkour sa treci prin faze de dezvoltare, in care progresul va incetini iar apoi se va relansa in forta. Acest lucru se datoreaza faptului ca mintii tale ii trebuie putin timp sa se acomodeze si sa asimileze noile tale capacitati fizice (ii iau ceva timp sa le prinda din urma).

Posibilitatile corpului tau pot progresa pana la un nivel in care esti sigur ca poti depasi obstacole mai dificile sau tehnici mai complexe. Totusi - cea mai grea parte a dezvoltarii reprezinta depasirea fricii - indiferent de cat de dezvoltat fizic esti. Daca mentalul nu este la acelsi nivel cu fizicul, sau viceversa (putin probabil viceversa  :P ) , veti constata o stagnare, pana cand cele doua planuri se echilibreaza si se completeaza. Acest lucru poate fi frustrant uneori, insa, prin invatarea tehnicilor mentale, si in acelasi timp neincetinind antrenamentul fizic, fizicul si mentalul pot fi armonizate relativ repede.




Articol redactat de Liv Rowlands aka Flame

Copyrights Parkour.NET
Aceasta comunitate sprijina PARKOUR-ul, nu COMPETITIA - antrenati-va fara rivali !