Author Topic: Wall run vertical + Ridicare - Tutorial  (Read 1365 times)

wutang

  • Global Moderator
  • Dependent
  • *****
  • Posts: 398
  • No pain... No gain
Wall run vertical + Ridicare - Tutorial
« on: March 17, 2014, 03:16:33 PM »
Cateva sfaturi utile pentru catarat si conceptul de catarare in parkour, gasiti >>>Aici<<<

Acest topic are ca scop indrumarea tuturor incepatorilor, care au probleme la catarat ( in general ), wall run vertical si ridicarea din pozitia de cat-leap.

Tutorial I

<a href="http://www.youtube.com/watch?v=hg-Wv5nBigI" target="_blank">http://www.youtube.com/watch?v=hg-Wv5nBigI</a>


Tutorial II

<a href="http://www.youtube.com/watch?v=Wd9jPNJNq6A" target="_blank">http://www.youtube.com/watch?v=Wd9jPNJNq6A</a>
Develop your body, your mind and your spirit , follow your  way 
Parkour: hard work over time to accomplish skill
Learn the form, seek the formless, hear the soundless. Learn it all, now forget it all. Learn the way, now find your own way.
You have to take it as it happens, but you should try to make it happen the way you want to take it.
- Old German proverb
The individual who is best prepared for any occupation is the one ... able to adapt himself to any situation.
- Mortimer Smith
‎"Without knowledge, skill cannot be focused. Without skill, strength cannot be brought to bear and without strength, knowledge may not be applied."
- Alexander the Great's Chief Physician
If I can do this, I can do anything

Sergiu14

  • Nou venit
  • *
  • Posts: 6
  • Do the best and fuck the rest.
  • Locatia: Cluj-Napoca
  • Prenume: Sergiu
Re: Wall run vertical + Ridicare - Tutorial
« Reply #1 on: March 17, 2014, 03:26:13 PM »
Am o mare prpblema la ridicat. :d
The happiest people don't have the best of everything, they make the best of everything.

TheMpk

  • Nou venit
  • *
  • Posts: 3
  • Lɪғᴇ ɪs ᴏɴʟʏ ᴀ sᴇʀɪᴇs ᴏғ ᴇxᴘᴇʀɪᴇɴᴄᴇs.
  • Locatia: Mangalia
  • Prenume: Marius
Re: Wall run vertical + Ridicare - Tutorial
« Reply #2 on: March 17, 2014, 03:37:13 PM »
Bănuiesc că foarte mulți ar fi interesați de exerciții pentru dezvoltarea forței necesare mișcărilor (în cazul ăsta, wallrun). Incluzând exerciții de întindere și forță, echilibrate.

Eu unul îmi doream așa ceva când doar ce începeam. Ar fi chiar imposibil să nu mai fie măcar o persoană ca mine. De multe ori astfel de tutoriale oferă tehnica mișcării și cum poți ajunge să faci mișcarea fără probleme apelând la alte exercitii complementare, dar rar am văzut să ofere și indicații de forță sau elasticitate.

Poate e ajutator, poate nu. Dar cine are mai multă experiență sunt sigur că poate născocii un astfel de exemplu ajutător.

P.S. Dacă există un astfel de thread pe forum iar eu l-am ratat cu nerușinare. Îmi cer scuze.
« Last Edit: March 17, 2014, 03:39:48 PM by TheMpk »
Tʜᴇ ᴍᴏʀᴇ ʏᴏᴜ ʟᴏᴠᴇ ʏᴏᴜʀ ᴅᴇᴄɪsɪᴏɴs ᴛʜᴇ ʟᴇss ʏᴏᴜ ɴᴇᴇᴅ ᴏᴛʜᴇʀs ᴛᴏ ʟᴏᴠᴇ ᴛʜᴇᴍ.

Chachiy

  • Nou venit
  • *
  • Posts: 99
  • ,,De vor exista limite, noi ni le impunem singuri"
  • Locatia: Sf. Gheorghe - Covasna
  • Prenume: Mihai Ciprian
Re: Wall run vertical + Ridicare - Tutorial
« Reply #3 on: March 17, 2014, 04:10:45 PM »
Superb. Multam wutang ! Mi-ai dat de lucru.
« Last Edit: March 17, 2014, 09:39:28 PM by wutang »

wutang

  • Global Moderator
  • Dependent
  • *****
  • Posts: 398
  • No pain... No gain
Re: Wall run vertical + Ridicare - Tutorial
« Reply #4 on: March 17, 2014, 10:22:13 PM »
Exemple explicate aveti in linku pus inainte de clipuri.

Pentru cei care aveti probleme la ridicat din pozitia de cat-leap si la catarat in general, va sugerez sa va apucati de flotari, dipsuri ( la paralele preferabil ) si tractiuni. Aceste 3 tipuri de exercitii sunt necesare pentru a va antrena muschii si pentru a capata forta si control.

Pe langa acestea 3, exersatul in sine al ridicarii / catararii este important si nu trebuie neglijat deoarece memoria musculara va retine metoda ( tehnica ) prin care corpul se ridica si va stii cum sa distribuie forta necesara.

In general va trebuie forta exploziva, care se obtine doar prin antrenament fizic constant. Exemple: hindu push ups, muscle ups, plyo push ups, plyo dips. In general tot ce e pliometric.





Pentru wall run, totul tine de forta din picioare. Am vazut wall run-uri date de foarte aproape si a urcat zid de 2 metri fara stres. La wall run trebuie sa stii care iti este piciorul cel mai puternic deoarece acela ajunge pe zid primul. Un mod de a afla este sa executi tic-tac-uri orizontale / verticale, iar piciorul pe care il simti mai controlat, comod si te arunca mai tare, acela este piciorul tau cel mai puternic. Ideal este sa ii aveti pe amandoi la fel, dar nu este o problema daca sunt inegali.

Tehnica misterioasa nu este, ce este prezentat in video-uri se aplica oricand oriunde, chiar daca vi cu 1 pas pe zid sau 2. Alegerea a cati pasi pui pe zid depinde de tine, de stilul tau si de cat de inalt este zidul, in rest viteza pentru avant, atitudine agresiva si odata ce ai pus picioru pe zid dai tot ce poti ca sa il urci.

Pentru wall run-uri orizontale ( gen matrix ), primul picior care este pus pe zid este important deoarece te poti impiedica la viteza mare. Daca alegi sa vi dinspre stanga spre dreapta, primul picior va fi stangul  care va fi pus pe zid, apoi dreptul si vice versa din directia opusa. Nu va agitati cu 1000 de pasi pe zid ca sunt inutili si nici pasi de gigantozaur. Lasati corpul sa decida cati pasi face si cum ii face pentru ca el stie mai bine, voi doar initiati miscarea si mergeti cu ea.

Alte intrebari / nelamuriri?
Develop your body, your mind and your spirit , follow your  way 
Parkour: hard work over time to accomplish skill
Learn the form, seek the formless, hear the soundless. Learn it all, now forget it all. Learn the way, now find your own way.
You have to take it as it happens, but you should try to make it happen the way you want to take it.
- Old German proverb
The individual who is best prepared for any occupation is the one ... able to adapt himself to any situation.
- Mortimer Smith
‎"Without knowledge, skill cannot be focused. Without skill, strength cannot be brought to bear and without strength, knowledge may not be applied."
- Alexander the Great's Chief Physician
If I can do this, I can do anything